Media inzet
Samen met technisch rich media bedrijf Adrime en creatief bureau MediaMonks ontwikkelde Telegraaf Media Groep drie revolutionaire en niet eerder vertoonde rich media advertentie formaten binnen De Telegraaf app. Daarnaast werden er twee high impact formaten ingezet op display.
De mobiele inzet bestond uit een Tickertape Floor ad, Homepage Takeover en een Half Page Banner. Op desktop werd een Devil Ad op VROUW.nl en de Insite Ad op Telegraaf.nl ingezet.
Inhaker
Onderdeel van de campagne was een inhaker op de tweedekamer verkiezingen van 12 september, zowel op desktop als mobiel. Middels een tickertape werd de suggestie gewekt van breaking news. Op de dag van de verkiezingen haakte Lay’s in met een update uit de stembussen van de Maak de Smaak campagne. In de uiting kon direct gestemd worden.
Homepage takeover app
Het meest impactvolle en effectiefste formaat ingezet en speciaal ontwikkelt voor deze campagne, is de homepage takeover in-app. Bijzonder trots waren wij toen Adrime en MediaMonks het na weken van testen voor elkaar kregen dit experimentele en extreem heftige formaat te serveren. De resultaten waren verbluffend (zie casevideo).
Deze campagne was alles behalve standaard en heeft de randen van het toelaatbare opgezocht. Met ongekende hoge interactie rates en CTR’s, heeft het bewezen dat rich media zeker ook op mobiel werkt!
Benieuwd naar alle resultaten van deze case? Bekijk hier de case video!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!