Mindshare voor het eerst grootste mediabureau

Mindshare was in 2008 voor het eerst het grootste mediabureau van Nederland. Nielsen registreerde een bruto media-omzet van 729 miljoen euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mindshare gaat in de tellingen van Nielsen voor de eerste maal in jaren Kobalt voorbij, afgelopen jaar nog altijd goed voor 625 miljoen aan bruto mediabestedingen. Na Kobalt volgen Mediaedge:cia (MEC), OMD en Mediacom. Van de ‘independents’ valt de positie in de top 15 van M2Media op, net buiten de top 15 vallen Stroom, De Media Maatschap, Zigt, Mediaxplain en Media Balance Amstelveen.
Nielsen hecht eraan te melden dat de ranglijst slechts een indicatie geeft van de bestedingen per mediabureau. De informatie is namelijk niet altijd compleet, omdat die gebaseerd is op beschikbare informatie die door exploitanten wordt aangeleverd en op informatie die publiekelijk toegankelijk is.
Daarnaast worden de 'historische' bestedingen van een adverteerder die van mediabureau wisselt volledig aan het nieuwe me-diabureau gekoppeld. De bijgevoegde ranglijst is gebaseerd op de bruto mediabestedingen voor producten en diensten in de mediumtypen tv, radio, dagbladen, nieuwsbladen, publiekstijdschriften, vaktijdschriften, sponsored magazines, folders, out of home, bioscoop en internet over heel 2008.

Mindshare 729
Kobalt 625
MEC 505
OMD 369
Mediacom 358
Carat 316
ZenithOptimedia 275
Universal Media 217
Vizeum 203
Initiative 185
M2Media & More 158
SVB Group 148
Starcom 147
MPG 146
BrandConnection 122

Gross media spend by Nielsen Media Research (x 1 mio)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie