Mediahuis Nederland gaat de advertentieafdeling reorganiseren, waarmee bijna de helft van de arbeidsplaatsen verdwijnt. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Het betekent dat er van de 160 arbeidsplaatsen zeventig verdwijnen. Oorzaak is de coronacrisis, maar het ging ook daarvoor al niet zo goed met de advertentieomzet bij voorheen Telegraaf Media Groep.
Volgens financieel directeur (cfo) Koos Boot snijdt Mediahuis normaal gesproken niet zo rigoureus, maar door een samenloop van omstandigheden is dat nu wel nodig. Boot zegt dat de digitale omzet weliswaar groeit, maar nog niet voldoende om de daling bij print te compenseren. Nu komt daar de crisis nog overheen.
Onder Mediahuis Nederland vallen onder meer De Telegraaf, de regionale kranten en veel digitale titels. NRC blijft buiten schot, want dat valt onder de Belgische tak van Mediahuis. Eerder dit jaar werd al bekend dat gratis dagblad Metro niet meer in print verschijnt en vorig jaar werd huis-aan-huisblad Echo gestaakt.
Het is de eerste reorganisatie sinds 2017 bij voorheen TMG. Toen werd het Vlaamse Mediahuis de nieuwe eigenaar en werden 150 arbeidsplaatsen geschrapt.
'Meest creatieve mediabedrijf'
TMG heet sinds november vorig jaar Mediahuis Nederland. Slaven Mandic werd een jaar eerder directeur advertsing nadat Mediahuis zijn Wayne Parker Kent had ingelijfd. Hij ontvouwde vorig jaar in Adformatie zijn ambitieuze plannen met de commerciële tak. Hij wil dat Mediahuis Nederland 'het meest creatieve mediabedrijf' ter wereld wordt. 'Dat moet het doel zijn voor de commerciële kant van Mediahuis. Ik wil on par zijn met de allerbeste reclamebureaus ter wereld als het gaat om nadenken wat een goede campagne maakt. Dat is vrij simpel. Je kunt het beïnvloeden met drie dingen: bereik, targeting en met een hele goeie uiting.'
Mandic krijgt nu de taak de afdeling opnieuw neer te zetten.
Mediahuis Nederland wil in dit stadium niet verder reageren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!