Overslaan en naar de inhoud gaan

Weblogger Wim de Bie wint Prichettprijs

Afgelopen week las ik een razend interessant interview met Wim de Bie in de Vara gids. Aanleiding van het interview was de zilveren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 20 februari startte de Bie als fulltime weblogger met Bieslog, onder de vleugels van de VPRO. Op maakt de Bie gebruik van tekst, webcam, audio, video, filmpjes, sketches en zingtones (zoals hij zelf ringtones noemt ;-). Hij benut dus het volledige beschikbare multimediale scala. Dat waardeerde ook de vakjury.

related partner content for mobile comes here

Het interview zette me aan het denken. Want hoe is het toch mogelijk dat veel merken en marketeers zo'n moeite hebben met het inspelen op veranderend consumentengedrag? Want gedrag analyseren en daarop inspelen is toch immers de basis van marketing?

Deze discrepantie wordt in mijn ogen alleen nog maar groter, wanneer een qua leeftijd bejaarde man als Wim de Bie (met alle respect!) wel kan inspelen op het wereldwijde fenomeen webloggen.

Tegen de marketeers zou ik willen zeggen: webloggen is niet meer onbekend, dus het zou ook niet meer onbemind hoeven zijn.. En tegen Wim wil ik zeggen: keep up the good work, gefeliciteerd met je prijs!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in