Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG en SBS starten publicatieplatform Wuz

De Telegraaf Media Groep (TMG) en SBS lanceren samen medio juni een multimediaal platform voor consumentennieuws.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ‘nationale publicatieplatform’ krijgt de naam Wuz, naar de rubriek ‘Wat u zegt’ in De Telegraaf. Internet moet ‘het kloppend hart’ worden in de samenwerking, maar de door consumenten ingestuurde content kan naast onlinepublicatie ook de krant, mobiele websites en het tv-programma Hart van Nederland van SBS halen.

related partner content for mobile comes here

Doel van de samenwerking is voor TMG en SBS ‘om de meest succesvolle content database voor consumenten van Nederland te vormen’. Volgens de partijen heeft de rubriek Wat u zegt een online-achterban met een gemiddeld bereik van 2,2 miljoen mensen per dag en trekt Hart van Nederland gemiddeld 1,2 miljoen kijkers.

TMG ziet Wuz als een belangrijke mogelijkheid om ‘de koppeling tussen krant en online te maken’. ‘Het heeft de potentie om groter te worden dan bestaande merken als GeenStijl en Speurders’, aldus directeur Exploratie Marianne Zwagerman, die vorige week tot directeur Digitaal bij TMG is benoemd. TMG heeft een belang van 20 procent in SBS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in