Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieve wasmiddelenreclame

Procter & Gamble moedigt zijn bureaus aan creatiever te zijn. Zoals met de Dreft-campagne, vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op een congres vorig jaar riep P&G CEO Lafley zijn collega’s op ‘de manier waarop we merken bouwen continu te blijven heruitvinden’. De koerswijziging wordt perfect geïllustreerd door de richting die Dreft in 2006 insloeg met de campagne ‘Catch me if you can’ (tv en print). De campagne van Leo Burnett voor de Benelux-markt breekt met oude paradigma’s en laat de klassieke ‘problem-solution-celebration’-aanpak los.

related partner content for mobile comes here

In plaats daarvan koos Dreft voor een verrassend frisse en onderhoudende storytelling om de USP van het wasmiddel duidelijk te maken. In het spotje rennen en fietsen kledingstukken ervandoor, gevolgd door de pay-off ‘laat je kleuren niet ontsnappen’. De spot werd door P&G-marketeers wereldwijd uitgeroepen tot beste Europese wasmiddelenreclame.

Daarnaast experimenteerde Dreft met andere kanalen, zoals radio en print. De tv- en printcampagne focuste op de ‘running colors’, de radiocampagne benadrukte voor Dreft Dark dat ‘enkel het origineel goed genoeg is’.

Bron: Media Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in