Creatieve wasmiddelenreclame


Op een congres vorig jaar riep P&G CEO Lafley zijn collega’s op ‘de manier waarop we merken bouwen continu te blijven heruitvinden’. De koerswijziging wordt perfect geïllustreerd door de richting die Dreft in 2006 insloeg met de campagne ‘Catch me if you can’ (tv en print). De campagne van Leo Burnett voor de Benelux-markt breekt met oude paradigma’s en laat de klassieke ‘problem-solution-celebration’-aanpak los.
In plaats daarvan koos Dreft voor een verrassend frisse en onderhoudende storytelling om de USP van het wasmiddel duidelijk te maken. In het spotje rennen en fietsen kledingstukken ervandoor, gevolgd door de pay-off ‘laat je kleuren niet ontsnappen’. De spot werd door P&G-marketeers wereldwijd uitgeroepen tot beste Europese wasmiddelenreclame.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast experimenteerde Dreft met andere kanalen, zoals radio en print. De tv- en printcampagne focuste op de ‘running colors’, de radiocampagne benadrukte voor Dreft Dark dat ‘enkel het origineel goed genoeg is’.
Bron: Media Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid