Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster: '50 miljoen extra bijdragen zonder commerciële partijen te hinderen'

Ster wijst op dalende aandeel in 'explosief gegroeide advertentiemarkt'.
Ster Hilversum
Ster Hilversum

De NPO krijgt van het kabinet de opdracht 50 miljoen extra op te halen uit Ster-inkomsten, zo bleek in december bij de behandeling van de onderwijsbegroting. Ster meldt daarvoor mogelijkheden te zien 'zonder dat commerciële exploitanten worden gehinderd'.  

related partner content for mobile comes here

Ster wijst daarbij op de explosief gegroeide reclamemarkt, waarin de rol van de Ster ook bij uitbreiding bescheiden blijft. De organisatie reageert daarmee op ceo Ad Alliance en cco RTL Ton Rozestraten die liet weten dat RTL en Ad Alliance direct benadeeld zouden worden door de 50 miljoen die Ster extra uit de markt moet halen. ‘Anders dan de NPO, zijn wij als commerciële omroep volledig afhankelijk van reclame-inkomsten.'

'Op reclameluwe wijze invulling aan geven'

'Enerzijds wil Ster samen met de publieke omroep kijken naar mogelijkheden om de wettelijk beschikbare reclameruimte beter te benutten. Anderzijds is het hiervoor nodig dat de politieke restricties voor online reclame worden opgeheven', meldt Ster in een persbericht. Het kan hier 'op reclameluwe wijze invulling aan geven, zodat de kijk- en luisterervaring positief blijft en commerciële exploitanten niet worden gehinderd'.

'Immers, terwijl de omzet van Ster over de jaren stabiel is gebleven, is de advertentiemarkt in Nederland explosief gegroeid. Het aandeel van Ster in de markt is daarmee flink gedaald. Ook als Ster weer meer mogelijkheden krijgt op het digitale speelveld, zal haar aandeel in de totale advertentiemarkt bescheiden blijven en zal het marktevenwicht behouden blijven.'

Zestig jaar Ster

Ster viert dit jaar zijn zestigste verjaardag en blijft inzetten op een 'blijvende duurzame bijdrage aan de mediabegroting'. 'We geloven dat Ster ook in de toekomst een betrouwbare schakel kan blijven tussen al deze partijen, en daarmee een waardevolle bijdrage kan leveren aan de publieke omroep', zegt directeur Frank Volmer.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in