Overslaan en naar de inhoud gaan

Social Rewards koppelt loyaltyprogramma's aan social networks

Het Amerikaanse bureau Social Rewards ontwikkelde een sociaal beloningsprogramma dat bedrijven aan hun bestaande loyalty- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse bureau ontwikkelde een sociaal beloningsprogramma dat bedrijven aan hun bestaande loyalty- en affiliateprogramma’s kunnen toevoegen.

related partner content for mobile comes here

Simpel gezegd komt het erop neer dat loyalty- of affiliate members commerciele boodschappen kunnen doorgeven aan de mensen in hun (online) social netwerk.

In ruil daarvoor ontvangen ze een beloning. Extra spaarpunten, bijvoorbeeld.

Volgens het bureau zijn de klanten in een bestaand loyaltyprogramma de beste ambassadeurs van je merk, dus waarom zou je hen niet in actie laten komen op Facebook of Twitter?

Wanneer ze over een aanbieding mailen of twitteren en hun volgers retweeten de boodschap, of kopen zelfs naar aanleiding van de tweet, dan ontvangen ze extra spaarpunten.

Social Rewards zegt alle conversaties en resultaten te kunnen meten en ook over fraudefilters te beschikken, zodat alleen verdiende beloningen worden uitgedeeld.

Het bureau richt zich in eerste instantie op hotels, restaurants, vliegmaatschappijen, retailers, congresorganisatoren, filmmaatschappijen en filmtheaters.

Je kunt je afvragen of mensen daadwerkelijk gaan twitteren dat ze een ‘donut van Dunkin’ Donuts hebben weggespoeld met een heerlijk koude Coca Cola Zero’ , of een link plaatsen naar 'coupons voor een gratis McDonalds hamburger' . Een aanbieding wordt heus niet relevanter wanneer deze door een vriend wordt aangeboden...

Aan de andere kant, waarom niet? De bestaande commerciele word-of-mouth programma’s doen het immers ook niet slecht. De toevoeging van een social element is dan een logische stap.

Wat denken jullie?

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in