Social Rewards koppelt loyaltyprogramma's aan social networks
Het Amerikaanse bureau Social Rewards ontwikkelde een sociaal beloningsprogramma dat bedrijven aan hun bestaande loyalty- en affiliateprogramma’s kunnen toevoegen.
Simpel gezegd komt het erop neer dat loyalty- of affiliate members commerciele boodschappen kunnen doorgeven aan de mensen in hun (online) social netwerk.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIn ruil daarvoor ontvangen ze een beloning. Extra spaarpunten, bijvoorbeeld.
Volgens het bureau zijn de klanten in een bestaand loyaltyprogramma de beste ambassadeurs van je merk, dus waarom zou je hen niet in actie laten komen op Facebook of Twitter?
Wanneer ze over een aanbieding mailen of twitteren en hun volgers retweeten de boodschap, of kopen zelfs naar aanleiding van de tweet, dan ontvangen ze extra spaarpunten.
Social Rewards zegt alle conversaties en resultaten te kunnen meten en ook over fraudefilters te beschikken, zodat alleen verdiende beloningen worden uitgedeeld.
Het bureau richt zich in eerste instantie op hotels, restaurants, vliegmaatschappijen, retailers, congresorganisatoren, filmmaatschappijen en filmtheaters.
Je kunt je afvragen of mensen daadwerkelijk gaan twitteren dat ze een ‘donut van Dunkin’ Donuts hebben weggespoeld met een heerlijk koude Coca Cola Zero’ , of een link plaatsen naar 'coupons voor een gratis McDonalds hamburger' . Een aanbieding wordt heus niet relevanter wanneer deze door een vriend wordt aangeboden...
Aan de andere kant, waarom niet? De bestaande commerciele word-of-mouth programma’s doen het immers ook niet slecht. De toevoeging van een social element is dan een logische stap.
Wat denken jullie?
(via Adrants)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid