Overslaan en naar de inhoud gaan

Reisbureau en Schiphol in de clinch

Een reisbureau uit Leiden daagt Schiphol voor de rechter. Inzet is de naam van het internetreisbureau van Schiphol, TravelPort. Gambia…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Zij moeten die naam gewoon weghalen.’ Obbes kwam er via via achter dat Schiphol de naam TravelPort binnen de Schiphol-website voert. ‘Wij werden gebeld door mensen die op de Schiphol-site niet verder kwamen. Ze vroegen dan bij de telefonische inlichtingendienst om het nummer van TravelPort en

kwamen dan bij mij uit’, aldus de directeur-eigenaar. Obbes heeft toen volgens eigen zeggen contact opgenomen met Schiphol, maar kreeg daar nul op het rekest. Vervolgens heeft hij zowel de domeinnaam TravelPoort als de naam TravelPort geclaimd. ‘Dat had ik allemaal nog niet’, zegt Obbes. Hij wil nu het liefst dat Schiphol de naam weghaalt. ‘Ik wil ze wel

helpen een andere naam te verzinnen’, schertst hij. Een woordvoerster van de luchthaven zegt dat het ‘altijd vervelend is als je je naam moet wijzigen’. Ze kan niet zeggen hoeveel geld Schiphol inmiddels in de promotie van de site heeft gestoken. ‘We willen de naam houden’, aldus de woordvoerster. ‘We wachten het kort geding op 22 april af.’ (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in