Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-campagne Opel wint goud in Cannes

Opel en J. Walter Thompson wonnen goud, zilver en brons. Ook bronzen PR Lions voor KPN (twee keer), Philips en Nike.
Miniatuurvoorbeeld
Goud voor Opel in Cannes
© Opel
Miniatuurvoorbeeld
Goud voor Opel in Cannes
© Opel

Opel heeft een gouden, zilveren en bronzen PR-Lion gewonnen op het internationale festival in Cannes voor zijn campagne waarin klanten een nieuwe auto krijgen in ruil voor YouTube-views. J. Walter Thompson, Eboost en Doogle Amsterdam (productie)  en Carat (media) zijn de bureaus achter deze prijswinnende inzending. Er was ook brons voor andere Nederlands PR-campagnes, de safe lock van KPN, de slowjuicers van Philips en Lioness Crest van Nike.

related partner content for mobile comes here

Auto winnen

In de campagne van Opel konden klanten een auto winnen. Wie enmen video van zijn proefrit in een willekeurige Opel op YouTube plaatste mocht een nieuwe Opel ‘betalen’ met de views van zijn video. Er werden drie auto's weggegeven. Mensen met beduidend minder views konden accessoires verdienen.

De campagne van Opel.

Safe lock

Nederland deed het goed in de PR-categorie dit jaar. Naast de drie eremetalen voor Opel won ook KPN twee keer brons met zijn campagne voor de safe lock (bureau: N=5). In deze campagne ontwikkelde KPN samen met Veilig Verkeer Nederland (VVN) een slim fietsslot om jongeren te beschermen in het verkeer voor afleiding van de mobiele telefoon. De app 'praat' met het mobiele netwerk en kan tijdelijk internet en bellen blokkeren zodra de tweewieler van het slot gehaald wordt. 

Fruit eruit

Brons was er ook voor Philips en Nike. De eerste won die voor zijn campagne rond de Nederlandse Matsterjuicers,. In het Rijksmuseum in Amsterdam werd fruit op mysterieuze wijze uit beroemde schilderijen gehaald om mensen aan te moedigen hun levensstijl te heroverwegen en fruit en groenten weer in beeld te brengen. Het bureau achter de campagne is Ogilvy.

Bronzen campagne Philips

Leeuwinnen

Nike kreeg brons voor het embleem van de leeuwin (bureau Wieden+Kennedy Amsterdam). Voorafgaand aan het EK ontwikkelden Nike en de KNVB een nieuw logo voor het vrouwenelftal van Oranje. De leeuw, die al jaren op de borst van de Nederlandse teams pronkt, werd vervangen door een stijlvolle leeuwin. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in