Overslaan en naar de inhoud gaan

Nom: bereik Telegraaf daalt

De Telegraaf heeft van de dagbladen het grootste bereik in de nieuwste rapportage (periode november 2004 tot en met oktober 2005, NPM…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Inclusief de zondageditie heeft De Telegraaf een bereik van 15,5 en dat was 17,2 procent. Exclusief de zondagseditie was het bereik 16,1 (jaar eerder 17,5). De ADN dagbladen hebben een bereik van 13,4. Vergelijking met een jaar eerder is nog niet mogelijk, omdat het ‘nieuwe AD’ in september 2005 begon. De Volkskrant daalt licht in bereik: van 5,8 naar 5,7, NRC Handelsblad noteert een stijging van 3,3 naar 3,6. Trouw groeit ook licht: van 2,3 naar 2,4. Spits en Metro hebben een bereik van respectievelijk 12,5 (+0,9) en en 11,2 (was 9,3 procent). Daarmee groeit het bereik van beide gratis kranten dus behoorlijk. Exclusief de zaterdageditie komt Metro op 12,0 procent.

related partner content for mobile comes here

Ten behoeve van de vergelijkbaarheid met andere dagbladen worden voor De Telegraaf en Metro twee bereikscijfers gegeven. Omdat op zondag het bereik van De Telegraaf lager (en anders) is en er een gemiddelde wordt genomen van maandag tot en met zondag, komt het bereik van de grootste krant van Nederland inclusief zondageditie lager uit. Dat geldt ook voor Metro en de zaterdageditie.

Bij de RTV-bladen heeft Veronica Magazine een dalend bereik: van 21,7 procent naar 19,9 procent. Maar de titel blijft veruit het grootste in bereik in dat segment. Bij de vrouwenbladen gaat Libelle (de grootste in bereik) van 22,3 pct naar 20,3 en Margriet (de nummer 2) van 17,5 naar 15,5. zijn 1 en 2 in bereik bij de vrouwenbladen. Bij de mannenbladen blijft Playboy op 4,2 procent en wordt nu ingehaald door Quest dat 4,3 procent heeft. Jongerenblad Donald Duck bereikt 13,2 procent (-0,1) en gezinsblad Privé 13,4 (was 16 procent).

Met ingang van deze publicatie maakt NOM gebruik van de Gouden Standaard als norm voor de weging van de NOM Print Monitor en Doelgroep Monitor. De cijfers van deze standaard zijn afkomstig van het CBS en door de MarktOnderzoekAssociatie (MOA) als weegnorm in de markt aanbevolen. Voorheen maakte NOM gebruik van de Zilveren Standaard afkomstig van de MiniCensus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in