Overslaan en naar de inhoud gaan

Mona Merk van het Jaar 2009

Supermarktklanten vinden Mona het best scoren op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mona kreeg de , die in het leven is geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie donderdag uitgereikt tijdens de FNLI jaarbijeenkomst in Utrecht. Onderzoek onder supermarktklanten vormen de basis van de prijs.In totaal werden 91 A-merken beoordeeld door een panel van ruim 5.900 primaire boodschappers op hun mentale merkkracht. Elk merk werd door minimaal 475 boodschappers beoordeeld.Mona scoorde het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Voor de award Merk van het Jaar werkt FNLI samen met EFMI Business School en onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux.

related partner content for mobile comes here

Achter Mona eindigden Verkade, Douwe Egberts, Pickwick en Dr. Oetker successievelijk op hun plek in de top 5.

Categoriewinnaars 2009
1. Bier: Hertog Jan
2. Non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
3. Snacks, zoetwaren, ontbijtproducten, brood en banket: Verkade
4. Kruidenierswaren overig: Conimex
5. Zuivel, kaas en geelvetten: Mona
6. Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker
7. Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Uit het onderzoek werd de conclusie getrokken dat de gemiddelde merkkracht van de onderzochte levensmiddelenmerken ten opzichte van de 2008-editie van het onderzoek licht is afgenomen, van 6,55 naar 6,44. Die afname wordt volgens de onderzoekers vooral veroorzaakt door een minder hoge score op de vitaliteit van de merken.

FNLI heeft een in het leven geroepen om het onderzoek nader toe te lichten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in