Overslaan en naar de inhoud gaan

Matige kijkcijfers Sterrenbeurs

De start van SBS6-programma Sterrenbeurs is ondanks een groot marketingoffensief in de eerste week dinsdag door niet meer dan 318.000…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren is spoedoverleg geweest tussen tv-zender SBS, producent Endemol en dagblad De Telegraaf over hoe de problemen het hoofd te bieden, schrijft het Algemeen Dagblad. Hoeveel mensen op de Sterrenbeurs in fictieve aandelen van bekende Nederlanders handelen houden partijen geheim.

related partner content for mobile comes here

SBS wijt de tegenvallende kijkcijfers vooral aan de 'keiharde concurrentie' van de Champions League-wedstrijd AC Milan-Ajax (2.7 miljoen kijkers) op Nederland 2. ‘Het slechte begin is dus gelukkig te verklaren, maar niettemin vreselijk', erkent SBS 6-programmadirecteur Eric van Stade. ‘Zo wil je niet beginnen.' Andere programma's hadden dinsdagavond minder last van het voetbal: Woonbrigade op RTL 4 trok 705.000 kijkers, CSI op Yorin scoorde 461.000 kijkers en de herhaling van Sex and the City op zusterzender Net5 deed het met 369.000 kijkers beter dan Sterrenbeurs.

Het AD vraagt zich af waarom de start van Sterrenbeurs op een Champions League-avond is geprogrammeerd. ‘We wilden niet te veel aan ons vertrouwde uitzendschema sleutelen en je kunt niet voor voetbal blijven weglopen', legt Van Stade uit. ‘Bovendien had De Telegraaf op dinsdag ruimte voor een speciale Sterrenbeurs-pagina.’ Voor volgende week verwacht hij een verdubbeling van de kijkcijfers.

Endemol laat weten ‘tot dusver zeer tevreden te zijn’ over het totale Sterrenbeurs-project. Volgens een woordvoerder loopt met 25.000 aandelentransacties per uur de handel goed.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in