Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB: marketeers moeten privacy beter op orde hebben

De voorzitter van het Internet Advertising Bureau (IAB) in Groot-Brittannië waarschuwt marketeers dat ze grondiger moeten zijn wat betreft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Richard Eyre, voorzitter van de Britse IAB, zei tijdens het in Londen dat hij het gevoel had dat de marketingindustrie niet grondig genoeg is wat betreft regelgeving. Zo maakt hij zich nog steeds zorgen over de manier waarop data wordt vergaard, en moeten wat hem betreft marketeers beter hun best doen om zorgen bij de consument weg te nemen.

related partner content for mobile comes here

Praktische maatregelen die marketeers nu al kunnen nemen: de privacy-tab verhuizen naar de bovenste regionen van de website, de FAQ-rubriek verhuizen van de contactpagina naar de homepage, en –zoals Virgin Atlantic deed- meer investeren in betere contactpunten voor consumenten. ‘Te weinig investeren in contactpunten is zielig. Dat is wat grote bedrijven doen die denken dat ze groter zijn dan de consument.’ Hij benadrukte dat corporate social responsablity een onderdeel van marketing zou moeten zijn.

Eyre maakte de opmerking naar aanleiding van nieuw , waaruit naar voren kwam dat 62 procent van de 151 ondervraagde marketeers het eens was met de stelling dat ‘behavioral marketing wordt vermeden uit angst voor privacy issues’. Aan de andere kant antwoordde de meerderheid van de respondenten dat behavioral marketing juist voordelen biedt, qua omzet en qua consumententevredenheid. Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat 33 procent zichzelf ziet als ervaren op het gebied van behavioral marketing.

Bron: The Drum, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in