Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM lanceert vierde mediabureau: Maxus

GroupM, onderdeel van WPP, lanceert begin januari Maxus, een nieuw mediabureau, met de nadruk op strategie en onconventionele middeleninzet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maxus, dat geleid wordt door ex-Mediaedge:cia-csd Rosita Wijngaarde, is het vierde mediabureaumerk van GroupM, na Mediaedge:cia, Mindshare en Mediacom. Met het label is WPP op de Aziatische markt al langer actief. Een aantal maanden geleden is besloten het wereldwijd te gaan uitrollen. Nederland wordt een van de eerste landen in dat proces. Maxus is een volledig zelfstandige operatie, gevestigd in de Karperstraat. Vanaf januari gaat het bureau met vier medewerkers van start, en wordt daarnaast ondersteund door de diverse diensten binnen het GroupM-netwerk. Ruud Wanck, coo/chairman van GroupM in Nederland, die Wijngaarde in Nederland aanstuurt: ‘Het nieuwe bureau denkt heel erg vanuit relationship media, en is erg op de ‘nieuwe’ communicatiemiddelen als social media en eventmarketing gestoeld. In het bureau zelf ligt de nadruk op strategie en account, daarnaast maakt het gebruik van de expertise binnen GroupM. Een klant die uitsluitend een groot tv-budget te besteden heeft, is bij Maxus niet aan het juiste adres.’ Internationaal heeft Maxus UPS al als klant binnen, het is de bedoeling om snel ook in Nederlandse pitches te gaan meelopen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in