Consument bespaart 50 pct met budgetmerken
Deze budgetmerken (zoals Euroshopper, Euromerk, California, Groko en Lupack) zijn gemiddeld een kwart voordeliger dan huismerken en de helft goedkoper dan A-merken. Dat blijkt uit prijsonderzoek van de Consumentenbond. De resultaten staan in de Consumentengids van december 2009.
Voor het eerst deed de Consumentenbond ook onderzoek naar het prijsniveau van de laagst geprijsde artikelen in de supermarkt. Vomar is in die categorie het voordeligst, op de voet gevolgd door Deen, Dirk van den Broek, Digros, Bas van der Heijden, Hoogvliet en Jumbo.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe supermarkten Aldi en Lidl horen bij de laagst geprijsde artikelen tot de duurdere winkels, maar afgezet tegen de A-merken en huismerken van de concurrenten zijn Aldi en Lidl weer wel erg voordelig. Aldi en Lidl verkopen nauwelijks A-merken en hebben ook geen eenduidig huismerk. Daarom kon de bond deze supermarkten niet opnemen in de ranglijst van eerdere onderzoeken.
Bij de A-merken en de huismerken komt Nettorama – net als in eerdere onderzoeken – als goedkoopste uit de bus. Bij Coop en Super de Boer zijn de A-merken het duurst.
Voor dit onderzoek noteerde de bond bij iedere supermarkt de prijs van 80 vooraf geselecteerde A-merkartikelen, 65 huismerkproducten en 30 alledaagse producten van de goedkoopste variant. Door het hele land zijn in oktober 75 filialen van 21 supermarktketens bezocht en in totaal noteerde de bond ruim 13.000 prijzen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid