Overslaan en naar de inhoud gaan

De politie blinkt uit in creativiteit op social media

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
De politie blinkt uit in creativiteit op social media
De politie blinkt uit in creativiteit op social media

Heb je altijd al willen weten hoe het eraan toegaat achter de schermen bij de politie? Nou, dat kan. De politie is namelijk actiever dan ooit op social media. Van Facebook tot TikTok; ze verschijnen op elk platform. En naast het feit dat je meer te weten komt over het werk bij de politie, is het ook nog eens vermakelijk om naar te kijken.

related partner content for mobile comes here

Te beginnen met Facebook. Op dit platform deelt Politie Nederland regelmatig spannende, ontroerende of grappige verhalen over gebeurtenissen die agenten zelf meegemaakt hebben. Zoals dit verhaal.

Agenten hebben ook een hoop plezier tijdens het werk. Het gaat er dan ook echt niet altijd serieus aan toe. Dat bleek wel uit dit verhaal, waarbij het twee agenten een goed idee leek om tussen de diensten door eten te gaan halen.

Maar het blijft niet enkel bij Facebook. Ook op TikTok is de politie actief en daar kunnen we het allemaal nog meer van dichtbij bekijken. Politie Amsterdam bijvoorbeeld. Dit account, met jeugdagent Kim, is een hit op TikTok.

En daar krijg je pas écht een kijkje achter de schermen.

Ook Politie Zaanstreek is erg actief op social media. Zo kwam er onlangs nog een opmerkelijke winactie voorbij op hun Instagram-account.

En sommige politiebureaus gaan wel erg creatief om met social media. Zo is er een bureau in Rijswijk dat een Twitter-account aangemaakt heeft voor hun ‘bureaukat’ Winston.

Winston is dan ook een grote hit op Twitter.

We kunnen dus wel stellen dat de politie een genot is om te volgen op social media.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in