Overslaan en naar de inhoud gaan

Auping overweegt serieus om sociale media in de ban te doen

Manager marketing en communicatie Ine Stultjens is voorstander gezien de merkbelofte van Auping, maar noemt afweging lastig.
Ine Stultjens
Ine Stultjens van Koninklijke Auping
Ine Stultjens
Ine Stultjens van Koninklijke Auping

Auping denkt er serieus over na om de sociale media als communicatiekanaal vaarwel te zeggen. Dat zei Ine Stultjens, eindverantwoordelijk voor de marketing en communicatie van de beddenfabrikant, tijdens het Communicatiecongres 2022 van Adformatie. Zelf is de voorstander, maar ze benadrukt dat de afweging moet nog worden gemaakt door Auping. 

related partner content for mobile comes here

Koninklijke Auping heeft als een van de merkwaarden dat het bijdraagt aan goed slapen en mentale rust. Daarvoor introduceerde het onder meer in maart de 'Ode aan je hoofd'-campagne waarin het een eerbetoon brengt aan 'al het moois dat een uitgerust hoofd brengt: van een goed humeur en inspiratie tot het kunnen bieden van een luisterend oor’.

Lees ook: Nieuwe campagne Auping: goed slapen brengt rust in je kop

Volgens Stultjens past het gebruik van dwingende sociale media daar niet bij. Wetenschappelijk onderzoek ondersteunt dit. Excessief gebruik van social media heeft vaak slechte invloed op iemands stemming, en de overload aan prikkels zorgt dat gebruikers snel zijn afgeleid en zich niet op iets anders kunnen focussen. Ze tasten kortom de rust aan. 

Reden waarom er bij de beddenfabrikant een discussie is gestart om als merk sociale media niet meer te gebruiken. De beslissing over een ban is nog niet gevallen, benadrukt  Stultjens . 'Het is natuurlijk een dilemma dat je om die merkbelofte over het voetlicht te brengen sociale media nodig hebt, maar dat je door de inzet van diezelfde sociale media mensen in hun rust kunt verstoren. Ik zou er persoonlijk voorstander van zijn..'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in