Het thema ‘Geen lef. Geen lof’ toont in ieder geval weinig lef, want het kan naadloos in het rijtje thema’s van de afgelopen jaren. Die gingen bijvoorbeeld over ‘Het Cliché’ (2008) of ‘Het Experiment’ (2009). Allemaal onderwerpen dat het anders moet! Terecht overigens, maar obligaat en zeker niet vernieuwend!
Ik hoop dat de sprekers voor een beetje vuurwerk gaan zorgen. En dan met name doelend op WERK. Want dat is wat ontbreekt. Het is te vrijblijvend. Geef de mensen die op het congres komen bij voorbaat een opdracht mee! Vraag ze een memo te maken waarin ze uiteenzetten hoe zij zelf ‘lef’ beleven op de werkvloer. En de beste memo’s krijgen een podium die dag. Het is nu toch te veel een dagje uit en te weinig inhoudelijk. We hebben tot nu toe te veel succesvolle marketeers hun praatje horen houden die op zijn minst weinig inspiratie gaven.
De MWG bestaat 38 jaar, maar gedraagt zich inmiddels ook als 38-jarige (dan wel met drie kinderen en hond in Vinex-locatie). Het mag allemaal best wat spannender. Gelukkig ziet Jacqueline Smit dat ook. Ik verwacht en hoop dat zij de bezem erdoor gaat halen. Daar is ze het type wel voor! De bezem erdoor halen is een dankbare taak. Je ziet namelijk direct resultaat.
Ook de pijlers educatie, inspiratie en ontmoeten spreken mij aan. Ze zijn mij alleen opnieuw te vrijblijvend. Ik mis het werk… het doen. Want door het te doen krijgen we inspiratie en worden we weer enthousiast om buiten de gebaande paden te treden. Door het ‘te doen’ ga je zien dat vernieuwing de enige weg is. En vergeet niet, soms is bijsturing van slechts 5 procent de manier om goed de haven in te sturen.
En over buiten de gebaande paden treden gesproken; waarom gaat de MWG niet gewoon in de RAI zitten? Kan iedereen met de fiets naar huis en hoeft het geen 496 euro te kosten (inclusief korting).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!