Marscha Krouwel is per vandaag country manager van Hearst Netherlands. Hoewel ze geen ceo wordt, krijgt Krouwel daarmee de leiding van Hearst in Nederland na het vertrek van ceo Luc van Os. Hij kondigde vorige week aan de magazine-uitgever te verlaten.
Krouwel heeft een lange staat van dienst bij Hearst. Ze begon negentien jaar geleden als brandmanager, werd later marketing director, uitgever én publishing group director. Vorig jaar introduceerde ze start-upprogramma HearstLab, waarmee ze investeringen in vrouwelijke start-ups mogelijk wil maken. Ook zette ze intern The Agency op, voor deals met adverteerders.
Europees
Hearst gaat werken aan een Europese structuur onder leiding van de Brit James Wildman, aan wie Krouwel gaat rapporteren.
In een interview met Harper's Bazaar zegt Krouwel vandaag: 'Het is de bedoeling dat er meer aansturing komt vanuit Hearst Europa. We willen meer samenwerken met Hearst Spanje, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Meer samen optrekken in deze markt, met een centraal bestuur, naast ons eigen bestuur in Nederland.'
Het is de bedoeling dat er op alle niveaus wordt samengewerkt. 'Op redactie- en salesniveau en bij de benadering van de advertentiemarkt op print en digitaal. En misschien ook het delen van bepaalde resources, maar dat moet natuurlijk allemaal nog duidelijk worden.'
In Nederland gaat Krouwel een strategieteam van tien neerzetten (met zes vrouwen) als verlengstuk van het Nederlandse management.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!