Pijnlijk omdat de Britse retailer juist bijna 20 procent meer ging uitgeven aan marketing, al hadden die uitgeven vooral betrekking op een herpostionereing en rebranding. Een goed deel van de marketinguitgaven ging naar de ’Only M&S’-campagne die food en kleding onder één label schaarde. Vooral online sales vielen tegen en draaiden ruim zes procent minder. M&S zette juist in om de negatieve trend in dat kanaal om te buigen na een eerdere terugval van 4,6 tot zelfs 8,1 procent in eerdere perioden.
M&S schat overigens zelf in dat het aanhoudende lekkere weer in Engeland alleen al 2,5 procent van de tegenvallende omzet in september veroorzaakte. Verder gaf het bedrijf te kennen dat de marktomstandigheden ‘uiutdagend’ bleven, al trok het vertrouwen in de economische vooruitzichten onder consumenten wel wat aan. M&S zegt ook vertrouwen te houden in de omzet tijdens de kerstperiode.
Bron: Marketingmagazine
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!