NPO Radio 1, 4 en 5 groeien licht
NPO Radio 5 is deze meetperiode de grootste stijger van de NPO-zenders in 10+ en groeit naar een marktaandeel van 6,4%, waar dit vorige luisterperiode nog 6,1% was. Ook in de kerndoelgroep 55+ neemt het aandeel van de zender toe: van 11,7% in mei en juni naar 12% in juli en augustus.
Ook NPO Radio 1 en NPO Radio 4 stijgen deze luisterperiode iets in marktaandeel in 10+. NPO Radio 1 noteert deze maand een aandeel van 8,5%, een stijging van 0,1% ten opzichte van de vorige luisterperiode. Daarnaast stijgt NPO Radio 4 licht, van 2,1% naar 2,3%.
NPO Radio 2 sterk op twee
NPO Radio 2 levert vergeleken met de vorige luisterperiode iets van marktaandeel in, maar blijft stabiel. De zender heeft deze luisterperiode een marktaandeel van 12%. NPO Radio 2 behoudt hiermee een sterke tweede positie in 10+.
Bereik de zakelijke doelgroep op NPO Radio 1
Naast een breed bereik zijn de NPO-zenders ook zeer waardevol voor het bereiken van specifiekere doelgroepen. Zo mag NPO Radio 1 zich met zo’n 2,2 miljoen luisteraars per week de grootste nieuwszender van Nederland noemen. Daarmee is de zender niet alleen interessant voor merken die een groot publiek willen bereiken, maar ook voor merken die willen scoren in de zakelijke doelgroep: maar liefst 22,4 procent van de zakelijke doelgroep wordt wekelijks met NPO Radio 1 bereikt.
Meer weten over de kansen op NPO Radio 1? Lees hier meer over de mogelijkheden én bereken je eigen potentiële resultaten met de Ster Campagnecalculator.
Klassieke Top 400 en de Top 2000
Ook op de andere zenders is er de komende maanden genoeg te beleven. Zo gaan vrijdag 30 september op NPO Radio 4 de stembussen open voor de Klassieke Top 400, een toplijst met de mooiste klassieke muziekstukken. Van maandag 17 tot en met vrijdag 21 oktober is de volledige lijst te beluisteren op de zender.
Naast de Klassieke Top 400 is ook de NPO Radio 2 Top 2000 weer in aantocht. Door rondom deze lijst der lijsten aanwezig te zijn, bereik je een miljoenenpubliek. Vorig jaar bereikte de Top 2000 maar liefst 10,8 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder via radio, televisie en online. Lees hier meer over de kansen en het aanbod.
Radiokansen in 2023
Vooruitkijkend naar 2023 belooft radio een waardevolle toevoeging te zijn aan je mediaplannen. Dit bleek ook in Ster Focus: Jurre Bosman, directeur audio van de NPO, blikte daar samen met Ster vooruit naar het naderende radiojaar. Zowel de nieuwe programmering op 3FM, de kansen op FunX en de NPO Radio 2 Top 2000 kwamen aan bod.
Traditiegetrouw werd ook vooruitgekeken naar het nieuwe radio-aanbod van Ster in 2023. In afwachting van het nieuwe media-onderzoek konden nog geen tarieven bekend worden gemaakt. Wel werd de intentie uitgesproken om de scherpe prijzen van 2022 te behouden. Een voorbeeld hiervan is het radiopakket voor de combinatie-inzet van NPO Radio 2 en 3FM in de doelgroep 25-54.
Meer weten? Kijk het online evenement Ster Focus hier kosteloos terug.
Benieuwd naar jouw kansen?
Ben je nieuwsgierig naar de kansen voor jouw merk op NPO Radio? Of ben je op zoek naar advies op maat? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!