NPO Radio 5 laat in de kerndoelgroep 55+ een forse groei van ruim 11 procent in luistertijdaandeel zien: van 11,3 procent in 2021 naar 12,6 procent dit jaar. Ook in de doelgroep 10+ zien we een mooie stijging voor de zender: van 6,4 procent naar 6,7 procent marktaandeel ten opzichte van de vorige luisterperiode. Daarbij doet NPO Radio 5 het ook in deze doelgroep goed in vergelijking met een jaar geleden: in 2021 behaalde de zender in 10+ nog een marktaandeel van 5,8 procent. Een jaar later is dat dus ruim 15 procent hoger.
Winst voor 3FM
Naast NPO Radio 5 noteert ook NPO 3FM mooie cijfers. De zender groeit in de kerndoelgroep 25-45 van 4,0 naar 4,6 procent ten opzichte van de vorige luisterperiode en stijgt relatief met maar liefst 21% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
In 10+ heeft de zender eveneens een stijging te pakken ten opzichte van de vorige luisterperiode. Hier stijgt NPO 3FM van 2,0 naar 2,3 procent marktaandeel.
NPO Radio 2 mooie tweede positie
NPO Radio 2 behoudt op 10+ een mooie tweede positie met een marktaandeel van 11,7% op 10+, waar dit de luisterperiode van een jaar geleden nog 11,4% was.
NPO Radio 1 daalt in 10+ licht ten opzichte van de vorige luisterperiode, maar het aandeel van 8,1% is nagenoeg gelijk met het aandeel in 2021. NPO Radio 4 blijft stabiel in 10+ en in de kerndoelgroep 55+.
Mooie radio-evenementen in het najaar
Aankomende periode hebben we weer mooie evenementen op NPO Radio in het verschiet. Zo staat NPO Radio 5 van 14 tot en met 18 november in het teken van de populaire Evergreen Top 1000 en brengt NPO Radio 1 vanaf 20 november tot en met 18 december live verslag van een groot aantal WK-voetbalwedstrijden. Wil je met jouw campagne hier hoorbaar zijn? Check dan de pakketten.
3FM Serious Request in actie
In de week voor kerst komt 3FM Serious Request in actie voor Het Vergeten Kind. Dit keer keert het glazen huis terug naar De Nieuwe Stad in Amersfoort. Na twee jaar afwezigheid van publiek hoopt de organisatie volop op het gezellige, actieve en warme publiek op locatie. Daarmee liggen de verwachtingen voor aankomende editie weer hoog.
De Top 2000 biedt volop kansen
Natuurlijk eindigen we het jaar met de lijst der lijsten, de Top 2000 op NPO Radio 2. Het grootste radio-evenement van het jaar weet vanaf kerstavond tot oudejaarsavond ongetwijfeld weer miljoenen luisteraars te trekken. Bekijk hier onze speciale pakketten voor de Top 2000.
Vergroot jij je bereik dit najaar?
Kortom de radioprogrammering zit dit najaar vol met prachtige evenementen. Dit biedt mooie kansen voor jouw merk. Wil jij hiervan profiteren? Neem dan gerust contact op met een van onze accountmanagers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!