NPO Radio 2 blijft met 12,5 procent marktaandeel de grootste radiozender in Nederland. Dat meldt NLO op basis van de luistercijfers van april en mei in de algemene doelgroep. Ten opzichte van de meetperiode februari - maart zijn de verschillen tussen het marktaandeel van de zenders beperkt. NPO Radio 2 had in de vorige periode 12,3 procent marktaandeel.
Qmusic groeit als nummer twee ook licht, van 12 naar 12,1 procent marktaandeel. Nummer drie Radio 10 blijft op 10,1 procent marktaandeel. Radio 538 zit iets in de lift (+0,2 naar 8,2 procent marktaandeel), waar NPO Radio 1 iets daalt (-0,2) naar 8,2 procent marktaandeel.
Top tien blijft zo
De top tien verandert ook niet. Sky Radio blijft op zes (7,4 procent), NPO Radio 5 op zeven (6,4 procent), Radio Veronica op acht (3,7 procent), 100% NL op negen (3 procent) en NPO Radio 4 op tien (2,3 procent). Sky Radio steeg 0,2 procentpunt, NPO Radio 5 ging 0,2 procentpunt omlaag en 100% NL ging 0,3 procentpunt omlaag.
Voor specifieke doelgroepen is de toplijst van radiozenders anders. Zo staat Qmusic op de eerste plaats in de leeftijdscategorie 20 - 49 jaar, met 21,1 procent marktaandeel. Radio 538 volgt met 14,1 procent, daarna komt NPO Radio 2 (12,3 procent).
Het NLO-luisteronderzoek is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef onder ruim 8600 respondenten van tien jaar en ouder.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!