LinkedIn komt met dagelijkse Nederlandse nieuwsupdates

Redactie, uitgebreid met twee Nederlanders, gaat gebruikers helpen met dagelijkse contentstroom.

123RF

LinkedIn Benelux begint met nieuwsupdates onder de naam Nieuwsflitsen en heeft daarvoor een Nederlands redactioneel team aangesteld.

Internationaal heeft LinkedIn al een redactieteam van 65 redacteuren. Daar worden nu twee Nederlandse redacteuren aan toegevoegd. Deze aanstelling is onderdeel van de internationale strategie om de ruim 645 miljoen leden verder te helpen in hun werk en carrière door onder meer het aanbieden van de nieuwe dagelijkse nieuwsupdates.

Dagelijks zijn er vele posts, video’s en artikelen op de LinkedIn-feed die vaak worden gedeeld en geliked. LinkedIn ziet daarin de laatste tijd een forse toename.

De twee nieuwe Nederlandse redacteuren Jolanda Heunen en Pieter Cranenbroek krijgen de taak de gebruikers te helpen met deze dagelijkse contentstroom. ‘We gaan zorgvuldig het meest relevante nieuws en waardevolle inzichten voor hen selecteren. Dit doen we door originele verhalen te maken, content die gedeeld wordt op het platform te redigeren en leden aan te moedigen om inhoudelijke conversaties te beginnen.’

Meest actief

Volgens EMEA managing editor Sandrine Chauvin behoren de Nederlandse leden – zo’n 8 miljoen momenteel – tot de meest actieve internationaal. ‘Nederland is daarom na Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk een logische stap voor onze redactionele uitbreiding.’

Om Nieuwsflitsen te ontvangen, moet je je taalinstellingen op ‘Nederlands’ zetten. Nieuws en Inzichten is op desktop rechtsboven op de startpagina van de leden te vinden en in de LinkedIn-app via de zoekbalk.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Kees
O ja, LinkedIn, dat is er ook nog. Schijnt voor je carrière onontbeerlijk te zijn, dus sta ik er ook op, maar de teller voor het aantal contacten heeft in bijna twee jaar de tien nog altijd niet bereikt en je moet er geloof ik zelfs als newbie al minstens dertig hebben om een klein beetje mee te tellen. Toch? Social media zijn voor mij allesbehalve favoriet en ik zit vroegere contacten dan ook bepaald niet op de huid. En als er wat te reageren is, dan reageer ik meestal ook nog eens hopeloos traag. Ik heb nog niets gelezen in de feed wat ook maar enigszins de moeite van het aanklikken van de 'like'-knop waard is en wat er aan vacatures voorbij komt, houdt ook niet over. Met slechts twee redacteuren content aanbieden die 8 miljoen 'leden' moet interesseren lijkt mij een onmogelijke opgave. Ik denk niet dat het die twee lukt mij te inspireren tot vaker inloggen bij LinkedIn. Ondanks dat mijn wachtwoord niet eens zoek is.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie