LinkedIn geeft bedrijven een score voor content-marketing

LinkedIn heeft vandaag de Content Marketing Score gelanceerd om het effect te meten van content marketing-inspanningen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Content Marketing Score geeft inzicht in de impact van paid en organische content. LinkedIn meet met de betrokkenheid van de doelgroep bij zaken als gesponsorde updates, company pages, LinkedIn-groepen of werknemer-updates.

Ieder bedrijf krijgt een enkele score, afgezet tegen die van de concurrentie. Ondernemingen krijgen ook aanbevelingen om meer bereik , frequentie en betrokkenheid te krijgen. Ze kunnen de score bovendien filteren op regio, anciënniteit , grootte van het bedrijf en de industrie. Door het maandelijks bijhouden van prestaties krijgen bedrijven inzicht in de ontwikkeling van hun inspanningen.

Volgens LinkedIn is de verbetering van content-maketing een van de belangrijkste aandachtspunten voor marketeers. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 93% van hen bezig is met content-marketing, maar dat slechts 42% van hen zich als effectief beschouwt.

LinkedIn heeft vandaag ook Trending Content ingevoerd, waarmee het de onderwerpen rangschikt die de LinkedIn-members met elkaar bespreken. Deze dienst is echter nog niet in Nederland beschikbaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie