De Content Marketing Score geeft inzicht in de impact van paid en organische content. LinkedIn meet met de betrokkenheid van de doelgroep bij zaken als gesponsorde updates, company pages, LinkedIn-groepen of werknemer-updates.
Ieder bedrijf krijgt een enkele score, afgezet tegen die van de concurrentie. Ondernemingen krijgen ook aanbevelingen om meer bereik , frequentie en betrokkenheid te krijgen. Ze kunnen de score bovendien filteren op regio, anciënniteit , grootte van het bedrijf en de industrie. Door het maandelijks bijhouden van prestaties krijgen bedrijven inzicht in de ontwikkeling van hun inspanningen.
Volgens LinkedIn is de verbetering van content-maketing een van de belangrijkste aandachtspunten voor marketeers. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 93% van hen bezig is met content-marketing, maar dat slechts 42% van hen zich als effectief beschouwt.
LinkedIn heeft vandaag ook Trending Content ingevoerd, waarmee het de onderwerpen rangschikt die de LinkedIn-members met elkaar bespreken. Deze dienst is echter nog niet in Nederland beschikbaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!