Lidl is onttroond als de nummer één supermarkt in groente en fruit. Dat schrijft Distrifrood. De Duitse hard discounter raakt zijn titel – die een belangrijke rol speelde in de marketingcommunicatie van Lidl Nederland – kwijt aan Nettorama. Jan Linders weet ondanks de nieuwe opzet van het Versrapport van Foodmagazine en GfK de eerste plaats als ‘verskampioen’ te behouden. Emté blijft de beste met vlees en Jan Linders voert de lijst ook aan bij de versgroep brood.
Net als al eerder bij het Zomer- en Kerstrapport heeft GfK de opzet van het Versrapport aangepast. Het gaat nu niet meer alleen om de waardering door klanten, maar ook de daadwerkelijke prestatie in de markt speelt een rol. Beide elementen bepalen de helft van de eindscore. De top drie van de ranglijst bestaat uit Jan Linders, Plus en Emté. Distrifood noemt het opvallend dat Aldi met afstand de nummer laatst is op de totale ranglijst, ondanks de sterk toegenomen aandacht voor vers bij de prijsvechter.
Waarschijnlijk goedkoop van de veiling kunnen krijgen en dan bij de klant in de maag stoppen.
Ze moeten maar eens ophouden met die reclame van het beste fruit want dit is niet waar dan is de Aldi nog beter. Ik wil met de feestdagen toch wel vers en lekker fruit in de schaal hebben en ook om mee te koken. Dank je wel Lidl.