Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Lezers willen meer print’, papieren magazine IEX Expert van tweewekelijks naar iedere week

Beleggersblad verhoogt frequentie 'op verzoek' van lezers.
Veel oudere beleggers lezen liever op papier
Veel oudere beleggers lezen liever op papier
© Shutterstock
Veel oudere beleggers lezen liever op papier
Veel oudere beleggers lezen liever op papier
© Shutterstock

Niet iedereen is echter zo overtuigd van het ter ziele gaan van print. Deze zomer liet DPG Media-baas Christian Van Thillo weten dat kranten nog veel langer een papieren toekomst hebben dan we denken. De generatie die met de courant is opgevoed hecht niet alleen aan het rustig en onthaast lezen op papier, ze wordt ook gemiddeld veel ouder. Zo snel zal het niet met de papieren krant gedaan zijn, volgens Van Thillo.

IEX, naar eigen zeggen het grootste platform voor beleggers met twee miljoen bezoekers, komt tot eenzelfde conclusie. Het platform biedt betaalde digitale content en een tweewekelijks blad. Een kwart van de abonnees heeft digitaal plus een magazine. Het kreeg van veel lezers de vraag of het niet vaker op papier kon verschijnen, zegt directeur Mark Termeer van het beleggingsblad. 'Aan hun verzoek zijn we tegemoet gekomen.’

Volgens hem gaat het besluit tegen de trend in (‘zelfs onze drukker Senefelder was zeer verrast’), maar voorziet het in een behoefte. Termeer: ‘We hebben relatief veel oudere lezers, meest particuliere beleggers die niet ieder moment bezig zijn met aan- en verkopen, maar wel frequent een overzicht op papier willen van de ontwikkelingen bij beursgenoteerde bedrijven en de aandelenbeurzen wereldwijd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in