Overslaan en naar de inhoud gaan

Lode Schaeffer over zijn favoriete Esprix Winnaar aller tijden

Vorige week lanceerde Interpolis de opvolger van deze campagne.
Lode Schaeffer over zijn favoriete Esprix Winnaar aller tijden
Lode Schaeffer over zijn favoriete Esprix Winnaar aller tijden

Een campagne waarin zij wederom de jonge doelgroep wil overhalen om te stoppen met het laatste waar ze mee willen stoppen: appen via hun mobiele telefoon. Bij zo’n opdracht ligt de campagne op de loer waar we allemaal bang voor zijn. De campagne van de oudere die in geforceerd jeugdig taalgebruik de jongere voorschrijft wat verstandig is. Die hem vriendelijk en joviaal beknot. Zo’n campagne is bij voorbaat kansloos.

Tegelijkertijd is het van absoluut levensbelang (vaak letterlijk) dat jongeren op de gevaren van hun gedrag gewezen worden. Dus wanneer een campagne op een creatieve totaal nieuwe manier er in slaagt om de jonge doelgroep te raken en hun gedrag te veranderen, dan is dat alle reden om die campagne  in de spotlights te zetten, zo vaak als het maar kan.

Bij deze case wordt de boodschap niet opgelegd aan- maar  verteld vanuit de doelgroep. Kern van het verhaal is niet het verbod, maar juist de diepste reden om altijd wel online te zijn: de sociale behoefte van contact. Smoorverliefd is het hart van het verhaal. Gebaseerd op echte verhalen wordt verliefdheid gepresenteerd als een groot goed dat niet in gevaar mag komen.

Niet door de overheid, maar door de doelgroep zelf. Opkomend talent Snelle spreekt vanuit zijn hart. Bezingt de pijn van de doelgroep, niet de boodschap van de ongeruste ouder. Een jongere doelgroep overhalen om te stoppen met het laatste waar ze mee willen stoppen. Ongelooflijk moeilijk, maar dus niet onmogelijk.
Met een campagne die het echt 180 graden anders doet. In alles.

Een voorbeeld voor iedereen die de komende jaren weer met dit zo lastige maar superbelangrijke dilemma geconfronteerd wordt.

Volgende week vertelt Diederick Hillenius wat zijn favoriete Esprix Award aller tijden is.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in