Hoewel het grote nieuws door een vreselijke misser van Adformatie al was uitgelekt, was de vreugde bij de winnaars er niet minder om. Voor de elfde keer werden de Spin Awards uitgereikt. Meer dan 2500gasten bezochten de avond, die werd gepresenteerd door de meiden van Haram.
Beste interactieve bureau werd, net als twee jaar geleden, Lemz. Het bureau won ook twee keer goud in de categorieën Beste Mobiele concept en Beste content. Achtung en Starcom deden het ook goed met een gouden en een zilveren Spin Award. Muse Amsterdam (twee keer zilver) was daarnaast het enige bureau met twee bekroningen.
De beste interactieve opdrachtgever kent dit jaar een dubbele bekroning. Coca Cola en Hi/KPN eindigden gelijk en ontvingen derhalve beide goud. Het volledige overzicht vind je hier.
Stephan Fellinger, voorzitter van de stichting Spin Awards, toonde zich bijzonder positief over de toekomst van de online branche. 'De economie mag dan in een diepe recessie verkeren, er is nog nooit zoveel bedrijvigheid geweest in onze branche. Het bruist van activiteiten. We staan er beter voor dan ooit en de komende jaren zijn de vooruitzichten op het gebied van interactieve media gewoon heel goed te noemen.'
Interessant was nog het cijfermateriaal dat Hennie van Velzen, bestuurslid van de Stichting Spin Awards bekend maakte. De optelsom van een aandal deelgebieden in interactieve communicatie levert een totaal op van meer dan 1,8 miljard euro omzet in Nederland. Dit bedrag is nader uit te splitsen in:
-search (Google): 500 miljoen
-online display (IAB): 160 miljoen
-online bureaus (Ptich View): 780 miljoen
-mobile marketing (MoMo): 50 miljoen
-games, iTV en video (schatting Spin Awards organisatie: 300 miljoen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!