Facebook gaat Hard(well)
Ook zo benieuwd wat je favoriete celebrity as we speak aan het doen is? Facebook geeft je een kijkje in hun leven. En wel door ze live video’s te laten streamen op Facebook Live. Er zijn zo’n 140 contracten gesloten met mediabedrijven zoals The New York Times en Mashable, en celebrities als Gordon Ramsey en DJ Hardwell. Facebook betaalt grof geld (lees: zo’n 50 miljoen dollar) om deze mensen voor het Facebook scherm te krijgen.
Deze investering is waarschijnlijk gedaan omdat Facebook zijn gebruikers meer aan zich wil binden. Zodra bijvoorbeeld Armin van Buuren al plaatjesdraaiend een livestream start, krijgen de volgers hier een melding van. Volgens CEO Mark Zuckerberg zorgen live video’s ervoor dat mensen langer op Facebook blijven en meer betrokken raken. Facebook heeft namelijk tests gedaan die uitwijzen dat gebruikers gemiddeld drie keer langer naar een live video kijken dan naar een normale video. Naast de fame voor celebrities, is dit zeer interessant voor bedrijven. Zij zullen meer exposure genereren voor hun merk.
Twitter roept mensen op
Laten we het ijzer smeden nu het heet is, dacht Twitter met de #tR1hE9gC1aqU">nieuwe emoji voor EU referendum. Het bedrijf maakte samen met de EU verkiezingscommissie speciaal een neon-kleurige vink, die verschijnt op het moment dat mensen de hashtag #EURefReady gebruiken in hun tweet. De commissie wilde met deze hashtag mensen aanmoedigen om op tijd hun stem uit te brengen.
Volgens de verkiezingscommissie zijn emoji’s essentieel in hoe mensen communiceren vandaag de dag. De commissie wil hiermee graag voldoen aan deze communicatiestijl.
Follow the leader
Breaking news! Sociale media lopen voorop als het gaat om waar mensen nieuws verkrijgen. Volgens Reuters Institude for the Study of Journalism, haalt meer dan de helft van de internetgebruikers wereldwijd z'n nieuws van onder andere Facebook en Twitter. In Nederland is Facebook leidend, gevolgd door WhatsApp, YouTube en Twitter. Kan je mooi tegen je baas zeggen als hij denkt dat je weer kattenfilmpjes zit te bekijken!
Snapchat: van alle markten thuis
Zoals je in voorgaande #lekkersociaal blogs hebt kunnen lezen, gaat Snapchat al een tijdje lekker. Ze zijn hongerig naar meer: oftewel, naar een online magazine. “Real Life”, heet het elektronische tijdschrift dat 27 juni gelanceerd gaat worden. Het zal essays, meningen en analyses bevatten over het leven met technologie. Geen nieuwssite met gadgetreviews, nee, het zal gaan over hoe ons leven wordt beïnvloed door technische apparaten. Het magazine zal redactioneel onafhankelijk van Snapchat zijn, ondanks dat het eigendom is van en gefinancieerd is vanuit het netwerk.
Zo, nu kun je met een gerust hart aan je weekend beginnen. Wie weet kun je zondagmorgen samen ontbijten met Kim Kardashian via Facebook Live!
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!