Ik heb in het verleden wel eens mijn twijffels gehad over Sanoma's mobiele aspiraties. Zou Sanoma niet dezelfde fouten maken zoals De Persgroep met 'crossmediale' DAG.nl? Sanoma neemt mobiel tegenwoordig mee als vast onderdeel van haar bedrijfsactiviteiten en brengt in razend tempo apps en mobiele sites uit. Zo is Viva naast haar mobiele website nu als eerste vrouwen magazine op iPad gekomen. Voor de mannelijke lezer is er sinds vorige week app uitgekomen.
Dagelijks krijg je een 'voorgevel' voorgeschoteld met de vraag 'echt of nep?'. Deze gratis app is trouwens alleen verkrijgbaar op het Android platform. De puriteinse App Store restricties van Apple laten immers geen vrouwelijke tepels toe. Het business model van deze gratis app komt niet helemaal goed naar voren. Af te vragen is of er veel adverteerders zijn die hun reclameboodschap bij een natuurlijke of siliconen borstpartij willen plaatsen. Het papieren Playboy exemplaar biedt immers nog genoeg bladzijden zonder naakt. Om deze 'quest' te kunnen spelen dien je trouwens wel eerst je te registeren als Playboy Insider. Wie weet kan Sanoma op deze wijze wel leads genereren voor dit kwakkelende mannenblad. Awareness bij de mannelijke gebruiker is er zeker gecreëerd!
De door Mediabunker ontwikkelde app is HIER gratis te downloaden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!