Overslaan en naar de inhoud gaan

KRO-NCRV gooit merk om en presenteert nieuwe pay-off: Maak morgen mee

Kakelvers cirkellogo en nieuwe huisstijl sluiten volgens omroep aan op de inspiratie en optimisme om de wereld van morgen beter te maken
Beeld bij de nieuwe merkbelofte van KRO-NCRV
Beeld bij de nieuwe merkbelofte van KRO-NCRV
Beeld bij de nieuwe merkbelofte van KRO-NCRV
Beeld bij de nieuwe merkbelofte van KRO-NCRV

KRO-NCRV heeft zijn merk onder handen genomen en presenteert een cirkellogo, een nieuwe huisstijl en pay-off: Maak morgen mee.

related partner content for mobile comes here

Met de rebranding wil de omroep aansluiten bij vragen waar mensen mee worstelen in de huidige complexe samenleving.  

‘Vanuit onze identiteit, geworteld in geloof, hoop, en liefde, willen wij mensen inspireren met onze programma’s en aanzetten om zelf in actie te komen,’ licht directievoorzitter Peter Kuipers toe.

Volgens hem maken mensen zich zorgen over hun eigen toekomst en die van hun geliefden, over onze maatschappij en over de planeet. ' Zij voelen zich verantwoordelijk ‘maar vinden het tegelijkertijd ook lastig om daar vorm en inhoud aan te geven in hun eigen leven’, zegt Kuipers.

KRO-NCRV wil hen daarbij helpen, door oplossingen en alternatieven te bieden in zijn programma’s’

Eerlijker, groener en liever

De campagne die vanaf vandaag te zien en horen is op tv, outdoor, radio en print laat aan de hand van drie voor KRO-NCRV belangrijke thema’s zien hoe morgen anders kan: Maak morgen eerlijker, Maak morgen groener en Maak morgen liever.

Eerlijker gaat over rechtvaardigheid. Maak morgen groener gaat over de verantwoordelijkheid voor de planeet via duurzame keuzes (Keuringsdienst van Waarde), maar ook door te genieten van de schoonheid van de natuur, zoals Beestenbrigade en BinnensteBuiten laten zien.

Kuipers: ‘Maak morgen liever staat voor solidariteit, hoe we als samenleving met elkaar omgaan. Met programma’s als Hij, zij, hen, Hands Up en ons NPO 1-programma Festival van de liefde laten zien hoe belangrijk dat is.’

Nieuw beeldmerk KRO-NCRV
Nieuw beeldmerk KRO-NCRV

Opvallende kleurencirkel

De nieuwe visuele identiteit en het nieuwe logo van KRO-NCRV zijn ontworpen door ontwerpbureau Thonik.

Het logo sluit volgens KRO-NCRV aan op de inspiratie die het wil bieden en het optimisme om de wereld van morgen beter te maken.  Er is gekozen voor een onderscheidend lettertype en een opvallende kleurencirkel.

Kuipers: ‘Deze cirkel is het bindende element in al onze programma’s. En de cirkel komt ook weer terug in de campagne waarin we laten zien hoe onze programma’s de samenleving inspireren.’ 

Big Orange is verantwoordelijk voor het nieuwe soundlogo. De pay-off Maak morgen mee en de bijbehorende campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau.

 

Credits:

Creatie en strategie: Roorda Reclamebureau

Regisseur: Victor Vroegindeweij (CCCP)

Producer: Barend Ballering (CCCP)

Camera: Nanko Goeting

Edit: Mark Wallaard

Muziek: Jorrit Kleijnen

Grading: Barry Clarke (Captcha!)

Geluid: SoundCircus

Fotografie: Darren Smith

Verantwoordelijk bij klant: Suzan Bloemscheer, Samantha James, Anita La Fors, Sandra Hilster, Romy Apeldoorn, Lisa Fluttert en Peter Kuipers

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Eric

Zonder een mening te geven op typografie, vormgebruik en kleurgebruik, is het logo nu te lezen als 'krooncrv'. Daarmee heeft KRO-NCRV niet alleen een nieuw logo, maar ook meteen een nieuwe naam.

Hans de Koning

Een merk "gooi je niet om" maar evolueert met de tijd. Ik kan het anders betitelen dan zwak merkmanagement van KRO NCRV.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in