Opvallend is dat veel energiebedrijven de afgelopen jaren hun klantcontactmix hebben aangevuld met reacties op reviews, zo meldt de site.
Preferenso noemt Nederlandse Energiemaatschappij, Oxxio, UnitedConsumers, Electrabel, Nuon, Anderzorg, Allsecur, Simyo, Ziggo, Cosmo hairstyling als voorbeeld.
Maar ‘er zijn ook sectoren waarvan nog geen enkel bedrijf een reactie heeft geplaatst op Preferenso, dit zijn onder andere de banken en ziekenhuizen.’
Het belang van transparantie is daar duidelijk minder doorgedrongen. Een gemiste kans, meent de site, want 70 procent van de consumenten gebruikt volgens Nielsen reviews in de oriëntatiefase. De online review staat daarmee op de tweede positie in geloofwaardigheid en boven alle vormen van advertising.
Samenwerking met Coosto
Preferenso en Coosto, leverancier van social monitoring tools, gaan samenwerken omdat volgens hen webcare teams niet meer weg zijn te denken bij de top 500 bedrijven in Nederland, en inmiddels verder gaat dan webcare via Twitter en Facebook alleen.
Preferenso werkt inmiddels ook samen met online marketing services-organisatie DTG. Een deel van de reviews die op Preferenso staan worden nu ook doorgeplaatst op detelefoongids.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!