Premium

Kevin Goes naar NPO Luister, Onno Huyghe verruilt Swapfiets voor Tibber

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, communicatie en de digitale wereld.

Ons loopbaan-overzicht. Met een digitale topcreatief, een CliniClown, en een Swapfietser die meer energie krijgt van een andere baan. 


Kevin comes and goes 

Kevin Goes (37) wordt de nieuwe manager van het vernieuwde NPO Luister, het audioplatform waarop de podcasts en radiozenders van de Nederlandse Publieke Omroep zijn te beluisteren. Hij gaat 1 juni aan de slag. Goes is afkomstig van DPG Media, waar hij in 2019 eerst podcast-coördinator was bij het AD. Vervolgens werd hij ‘head of content’ voor audio-on-demand voor alle Nederlandse en Belgische titels van DPG Media.

Ilse Beckers nieuwe directeur CliniClowns 

Er was een werving- en selectiebureau voor nodig om te helpen zoeken, achteraf gezien waarschijnlijk niet nodig. De nieuwe directeur van CliniClowns liep namelijk in eigen huis rond.  Ilse Beckers was bij CliniClowns eindverantwoordelijk voor de business, waaronder marketing, em volgt per 1 mei 2023 Coen Abbenhuis op die met pensioen gaat. Beckers heeft haar roots in marketing en communicatie. Voor CliniClowns had ze jaren haar eigen bedrijf en was ze inzetbaar als strateeg en interim-manager.


Denise Huisman vertrekt als managing director van PHD

Denise Huisman (38) verlaat PHD. Ze is 9 jaar werkzaam geweest bij het mediabureau, waarvan ruim vier jaar als managing director. De komende maanden bouwt Huisman haar rol bij PHD langzaam af. Wat ze hierna gaat doen weet ze nog niet. De komende periode beraadt ze zich over de volgende stap in haar carrière.

Onno Huyghe van Swapfiets naar energieleverancier Tibber

Vanaf 1 maart 2023 is Onno Huyghe aangesteld als global chief commercial officer van slimme- energieleverancier Tibber. Huyghe komt van Swapfiets waar hij de afgelopen vierenhalf jaar verantwoordelijk was voor de uitbreiding van Swapfiets naar negen Europese landen.

Huyghe startte zijn carrière bij Heineken, waar hij in verschillende commerciële functies werkte. Na negen jaar maakte hij de overstap naar Swapfiets. Bij Tibber zal Huyghe zich focussen op het verder uitbouwen van de activiteiten in de Nederlandse, Duitse en Scandinavische markt en de internationale groei van Tibber.

Hans Leijdekkers naar KesselsKramer als creative director ‘digitaal’

Hans Leijdekkers (60) is de nieuwe creative director van de digitale tak van reclamebureau KesselsKramer. Hij werkte de laatste negen jaar in eenzelfde functie bij digital designbureau Fabrique. De ‘onconventionele’ Leijdekkers - in de woorden van KesselsKramer - heeft in een verder verleden bureaus opgezet in Los Angeles, Denemarken en Nederland. Het betreft een nieuwe functie bij KesselsKramer Digital. Leijdekkers komt nauw samen te werken met client-service-director Ole Doorn.

Baukje ter Huurne wordt nieuwe CMO van NOC*NSF

Baukje ter Huurne (44) is de nieuwe chief marketing officer van NOC*NSF. Zij gaat op 1 juni aan de slag en krijgt dan de leiding over de afdeling marketing, communicatie & partnerships bij de sportkoepel. Ter Huurne is afkomstig van Coöperatie VGZ, waar zij de afgelopen vijf jaar als directeur verantwoordelijk was voor de consumentenmarkt, inclusief positionering en merkstrategie. Ze heeft brede (management)ervaring in diverse sectoren op het gebied van marketing, partnerships en communicatie.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie