Overslaan en naar de inhoud gaan

Kabinet wil reclamevrije NPO

Er zijn verschillende scenario's voor een toekomst zonder Ster-reclame op de NPO.
Miniatuurvoorbeeld
© ANP
Miniatuurvoorbeeld
© ANP

Coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en CU richten zich op een reclamevrije publieke omroep. Volgens De Telegraaf is dat de koers in Den Haag en wordt daar vandaag verder over gesproken met mediaminister Arie Slob.

related partner content for mobile comes here

Het kabinet heeft verschillende ideeën over hoe de publieke omroep zonder Ster-reclame gefinancierd zou moeten worden. Een variant zou zijn dat er minder radiozenders komen, of dat tv-zender NPO3 geschrapt wordt. Over dat laatste is vaker gedacht. 

Volgens De Telegraaf is een combinatie van verschillende maatregelen het meest logisch. Bijvoorbeeld dat kabelbedrijven als Ziggo en KPN meer moeten gaan betalen voor doorgifte van de NPO, omroepen zouden meer op YouTube mogen gaan doen en het verhogen van de rijksbijdrage is ook een optie.

Adverteerdersbond BVA liet eerder al weten dat 'het reclamevrij maken van de publieke omroep uitsluitend negatieve gevolgen heeft'. De bond publiceerde hierover onlangs een position paper.

Ster-directeur Frank Volmer wil in dit stadium nog niet reageren op de plannen van het kabinet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Sander

Facebook, maar vooral Google zal dit toejuichen! Wat lijken ze in de Den Haag toch vreselijk beïnvloedbaar door amateurs. Nederlanders meer kwijt voor de publieke omroep en nog meer (onbelaste) advertentie budgetten naar de Amerikanen, goed beleid!

Sandra

Hoop dat de publieke omroep blijft
De commerciële zenders kijk ik niet ivm reclame blokken tijdens de programma's films
De publieke zenders voor en na
Desnoods zou ik t misschien zien 1 kanaal open voor nieuws nood de rest betaald en sommige evenementen 4/5 mei koningsdag politieke partijen nieuws gratis

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in