Die hippe iPhone gebruiker (toentertijd nog Innovator) van enkele jaren terug is wat ouder geworden en heeft thuis kids op de bank zitten, denkt misschien wel met weemoed terug aan zijn jeugd:De Zevensprong, Bassie & Adriaan (toen nog zonder bierbuik), Thomas & Senior en Q&Q. Bij al dit jeugdsentiment behoord natuurlijk ook Tjolk!
Sinds dit jaar ligt deze drinkyoghurt weer in de winkelschappen. De marketingstrategie van dit nostalgische drankje is wel eigentijds. Zo wordt er flink op social media ingezet en sinds kort is er zelfs een ware iPhone app!
De door MobileSmart ontwikkelde Tjolk app geeft informatie over het huidige assortiment en heeft verder een Foursquare-achtige toepassing: ‘Tjolk je wereld!’ Hiermee kun je foto’s uploaden waar jij (of je kinderen) Tjolk nuttigt. De app richt zich op de doelgroep die het merk een warm hart toe draagt en de moeite nemen om dit merk belangeloos te activeren (oftewel: Brand Activation).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!