OmnicomMediaGroup integreert OMG Digital in de mediabureaulabels OMD en PHD. Daarmee verdwijnt de functie van managing director voor de digitale groep. Jeroen Verkroost kondigt daarom zijn vertrek aan. Hij had de functie sinds augustus vorig jaar.
Verkroost: 'Omnicom heeft met deze stap de groep van zo'n 50 digitale specialisten precies daar geplaatst waar ze het meest nodig zijn; in de klantenteams in het hart van de labels. OMD en PHD kunnen nu elk werken met een eigen, volledig geïntegreerd in-house digital team met alle expertises.'
CEO Patrick Molleman zegt dat de tijd voor silodenken bij bureaus voorbij is. 'We moeten in staat zijn hun diensten rondom de klant te organiseren. Door de digitale specialismen en specialisten volledig te integreren in PHD en OMD zetten we een belangrijke volgende stap in het klant-centraal denken en handelen. Jeroen heeft hieraan een belangrijke bijdrage geleverd.'
Verkroost: 'Nu is het tijd voor mij om afstand te nemen en me onder de kerstboom te gaan beraden op de volgende stap.'
Hij was eerder drie jaar chief digital officer bij Persgroep en leidde ad interim IAB. Vanuit Verkroost.com adviseert hij verschillende organisaties over strategie en transformatieprocessen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!