Met het Stimuleringsplan amateurvoetbal is op 1 september 2014 een omvangrijk sponsorprogramma romd het amateurvoetbal van start gegaan. ING wil samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een aanzienlijke impuls geven. De bank maakte in dat kader de documentaire Dribbels & Dromen in samenwerking met bureau Brand New Telly.
De documentaire van een halfuur heeft als rode draad het leven en de carrière van Ruud van Nistelrooij. De kijker volgt de oud-topvoetballer in zijn bijzondere voetballeven. We zien hem als welp bij amateurvereniging Nooitgedacht, talent bij SV Margriet en later als wereldberoemde profvoetballer en wekelijkse vrijwilliger bij de club van zijn zoontje. We zien wat voetbal voor hem betekent, maar ook wat het betekent voor al die Nederlanders die er wekelijks mee bezig zijn.
Het verhaal van Van Nistelrooij wordt verteld aan de hand van vier verhaallijnen op de belangrijkste thema’s: de maatschappelijke rol die voetbalclubs innemen, het enthousiasme van de jeugd, de integratie van meisjes en ontstane vriendschappen voor het leven.
Première
De exclusieve première voor de documentaire Dribbels & Dromen was afgelopen zondag in het Philips Stadion in Eindhoven, voorafgaand aan de wedstrijd PSV-Ajax (0-2). Gisteravond was de documentaire te zien bij Ziggo Sport. Op basis van de inhoud is de documentaire ook al geselecteerd voor het Rotterdam Sport filmfestival.
Manager Sportsponsoring van ING, Steven Sedee: 'NG wil structureel een bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambities van amateurverenigingen. De verenigingen staan aan de basis van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. Ze zijn belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waar ze gevestigd zijn. Daarom wil ING het amateurvoetbal een stap vooruit helpen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!