Richard Eyre, voorzitter van de Britse IAB, zei tijdens het ISBA congres in Londen dat hij het gevoel had dat de marketingindustrie niet grondig genoeg is wat betreft regelgeving. Zo maakt hij zich nog steeds zorgen over de manier waarop data wordt vergaard, en moeten wat hem betreft marketeers beter hun best doen om zorgen bij de consument weg te nemen.
Praktische maatregelen die marketeers nu al kunnen nemen: de privacy-tab verhuizen naar de bovenste regionen van de website, de FAQ-rubriek verhuizen van de contactpagina naar de homepage, en –zoals Virgin Atlantic deed- meer investeren in betere contactpunten voor consumenten. ‘Te weinig investeren in contactpunten is zielig. Dat is wat grote bedrijven doen die denken dat ze groter zijn dan de consument.’ Hij benadrukte dat corporate social responsablity een onderdeel van marketing zou moeten zijn.
Eyre maakte de opmerking naar aanleiding van nieuw onderzoek van Forrester, waaruit naar voren kwam dat 62 procent van de 151 ondervraagde marketeers het eens was met de stelling dat ‘behavioral marketing wordt vermeden uit angst voor privacy issues’. Aan de andere kant antwoordde de meerderheid van de respondenten dat behavioral marketing juist voordelen biedt, qua omzet en qua consumententevredenheid. Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat 33 procent zichzelf ziet als ervaren op het gebied van behavioral marketing.
Bron: The Drum, Warc
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!