Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is een nieuwe ‘flight’ gestart van de campagne ‘Hey, het is oké’.
‘Eerdere flights van ‘Hey, het is oké’ hebben vooral ingezet op het normaliseren van praten over je mentale gezondheid', zegt Robin Roosdorp, strateeg bij Havas Lemz. 'Maar effectonderzoeken na vorige campagnes lieten zien dat jongeren nog steeds moeite hebben de stap te zetten naar praten met hun omgeving. Daarom leggen we nu de nadruk op het starten van het gesprek.’
In de campagne krijgen jongeren daarom te zien hoe ze een gesprek wat makkelijker kunnen beginnen. Dat kan door een wandeling te maken met je moeder of te gaan voetballen met een vriend. Situaties waarin het eenvoudiger is om te zeggen dat je je eenzaam voelt of gestrest bent.
'Hey, het is oké' campagnevideo 'rondje lopen'
De campagne is te zien en horen op online en social video’s, posters in en rond scholen en altermedia in horecagebieden en bioscopen.
Ook is er een social content-serie gemaakt vanuit dezelfde strategie: in beeld brengen hoe (andere) jongeren praten over hun mentale klachten.
Credits:
Opdrachtgever: ministerie van VWS
Bureau: Havas Lemz, gedragsbureau Duwtje & Havas Rise Productie
Mediastrategie en -planning: Initiative Media
Social media: Somention
'Hey, het is oké' campagnevideo 'balletje trappen'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!