Help mee met Nederlands' eerste SuperPAC

Er is de afgelopen maand iets bijzonders gebeurd. 1000 jongeren zijn in één klap lid geworden van PvdA, CDA en VVD. Niet dankzij Samsom of 'Eerlijk helder, Henk'. Nee, door de G500.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

G500 is een jongereninitiatief dat van binnenuit een hervormingsgezinde en toekomstgerichte meerderheid in het parlement wil scheppen.
Een initiatief dat maling heeft aan bestaande structuren en nieuwe manieren zoekt -en vindt- om gehoord te worden. Voorbij het Facebook activisme, de eerste levende-lijve-bijeenkomst is immers al gehouden in het futuristische Eye (het nieuwe Amsterdamse Filmmuseum).

Daar (en ervoor in DWDD) maakten de initiatiefnemers ook een nieuwe manier om gehoord te worden bekend: het OranjePAC, een idee geïnspireerd op de Amerikaanse superPACs. Burgerinitiatieven in de vorm van een stichting, die via reclame invloed probeert uit te oefenen op verkiezingscampagnes. Deze PAC's hebben in de VS vaak een negatieve agenda. Die van het OranjePAC is positief en voor de toekomst. Door tijdens de verkiezingscampagne zelf een slimme multimediale campagne te gaan voeren wil de G500 Nederland een hervormingsgezinde en toekomstgerichte agenda geven. Minimaal 500.000 euro denken ze er voor nodig te hebben en in te kunnen zamelen. Daarmee zouden jongeren zeker weten dat hun stem straks ook gehoord wordt. En dat ze 'terug kunnen zenden' naar de politieke macht.

Persoonlijk ben ik enthousiast geraakt door het initiatief en alle energie die ik voorbij zag komen. Ik ben een van die 1000 jongeren die denken dat het anders kan en moet. En dat er via een (slimme) campagne een positiever Nederland te maken is. En als er zich hier meer (jonge) mensen door aangesproken voelen, sluit je aan, help mee met je communicatie/media talent, voor de toekomst!

Zie ook de G500 in DWDD:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie