Vorig jaar promootte Heinz zijn pastasauzen nog met 'Heinz pastasaus - saus voor over de pasta'.
Waarschijnlijk leidde deze pay off bij een marketeer tot het briljante inzicht dat je tomatensaus ook best voor heel iets anders kunt gebruiken dan voor ... de pasta.
Dus ontwikkelde Heinz een tomaten-basissaus die je ook voor de foe yong hai kunt gebruiken. Of een Bloody Mary.
Communicatieadviesbureau Ideas for Brands mocht de communicatie vorm geven en koos voor een online receptenwedstrijd. Een soort Heinz Tomato Co-Creation dus.
De ondersteunende campagne is vandaag van start gegaan middels radiocommercials en free publicity. Een abricampagne is er ook, maar de posters verwijzen niet naar de receptensite.
Ideas for Brands denkt nog na over bannering, maar inmiddels zijn er al aardig wat reacties binnen. (natuurlijk zitten er onder de eerste reacties ook bijdragen van personeelsleden plus aanverwanten)
Er kan gestemd worden op de recepten, het recept met de meeste stemmen maakt kans op een kookworkshop.
Ik ben benieuwd wat voor gekke varianten er allemaal bedacht worden op een recept met tomatensaus...en hoe dat gemodereerd gaat worden.
Voor Heinz Nederland is dit immers een van de eerste kennismakingen met interactieve marketingcommunicatie. De fabrikant heeft in ieder geval beloofd de actie goed door te meten.
In Nederland is Heinz verantwoordelijk voor onder andere de merken Heinz, Honig, Venz, De Ruijter, Roosvicee, Karvan Cevitam, John West en Brinta.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!