Vandaag kwam er ook nog nieuws van Digitaal Willen We Allemaal, het congres over interactieve marketing dat in Hilversum plaatsvond.
Marketing directeur Herwin van den Berg van Heineken vertelde dat begin 2009 Heineken Nederland met een eigen creditcard komt met RFID.
Hij verwacht er vooral veel van in de horeca, omdat de gebruiker daar dan herkend wordt.
Als zijn bestelgeschiedenis daar aanleiding toegeeft dan kan de creditcard-houder voordeeltjes krijgen, maar Van den Berg meent dat mensen al dichter bij het merk komen als ze in de kroeg met hun naam begroet worden.
De card word door ICS uitgegeven en krijgt dus ook een Visa-logo.
Van den Berg verwacht ook veel van de card bij gebruik in het normale retailkanaal. Want als de consument afrekent bij de kassa met een creditcard ('Bij steeds meer supermarkten mogelijk', zegt Van den Berg) en het blijkt dat hij een trouw Heineken-drinker is dan kan hij gerichte aanbiedingen verwachten, bijvoorbeeld in de vorm van kortingscoupons.
Dat heeft weer als voordeel dat er een direct contact ontstaat tussen Heineken en de klant, en het machtige retailkanaal buiten spel staat.
Het is de bedoeling dat de card ook zijn plek krijgt op een geheel nieuwe Heineken.nl-site die in januari in beta-versie de lucht in gaat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!