Premium

Heineken houdt mediapitch in Nederland

Er is een wereldwijde review in twaalf landen voor het biermerk.

Heineken is sinds het voorjaar bezig met een mediapitch. Het gaat om een internationaal proces in twaalf landen, waaronder Nederland.
In alle markten die deelnemen gaat het tussen Publicis en Dentsu Aegis Network, die allebei wereldwijd al partner zijn van Heineken voor media. Het betreft een pitch voor het merk Heineken zelf.

Starcom, onderdeel van Publicis One, is na een grote review in 2012 het mediabureau van Heineken in dertig markten. Twee jaar geleden werd daar internationaal ook Dentsu Aegis Network aan toegevoegd.

In 2015 kreeg Publicis ook het creatieve account, nadat Heineken afscheid had genomen van Wieden+Kennedy.


De verwachting is dat per land gekeken wordt naar de beste partner.

Het is volgens een woordvoerster nog niet bekend wanneer er een beslissing valt.

L'Oréal

Publicis One Nederland heeft naast Heineken nog een tweede grote klant die aan het pitchen is voor media: L’Oréal houdt sinds vorig jaar december een review in de Benelux. L’Oréal is klant bij Zenith. De uitslag wordt snel verwacht.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie