Overslaan en naar de inhoud gaan

Derk Haank, Cor Jan Willig en Luc van Os stappen in agrarische uitgever Misset

Doorakkeren BV krijgt een meerderheidsbelang in onder meer de titel Boerderij.
Miniatuurvoorbeeld
© Boerderij vakblad
Miniatuurvoorbeeld
© Boerderij vakblad

Misset Uitgeverij is een nieuw opgerichte onderneming waarin Doorakkeren BV een meerderheidsbelang en Reed Business een minderheidsbelang krijgt. Doorakkeren is een samenwerking tussen de uitgevers Derk Haank (voormalig CEO Elsevier en Springer Nature), Cor Jan Willig (oprichter New Skool Media) en Luc van Os (CEO Hearst).

related partner content for mobile comes here

Bij de voorgenomen acquisitie gaat het om de uitgeefactiviteiten en alle producten rond Boerderij, Boerderij Vandaag, Pluimveehouderij, Groenten & Fruit, Trekker, Traktorpool, Future Farming, All About Feed, Dairy Global, Pig Progress, Poultry World en de sales en marketing activiteiten voor Dacom.

Alle betrokken 140 medewerkers treden in dienst bij Misset Uitgeverij.

RELX Group en Reed Business vinden dat het agrarische mediaportfolio uit Doetinchem beter past bij een nieuwe eigenaar die zich alleen op die sector focust.

Boerenzonen
Misset Uitgeverij wil de huidige activiteiten voortzetten en nieuwe kansen te ontplooien. Voor Haank en Willig, beiden boerenzoon, heeft de overname ook een persoonlijk tintje.

Derk Haank: 'We zijn heel blij met deze voorgenomen transactie, omdat we geloven in het belang van vakinformatie nu en in de toekomst. Het agricluster beschikt daarbij over een unieke positie met een sterke band met haar doelgroep en kenniscentra.'

De voorgenomen verkoop verloopt volgens de gebruikelijke overlegprocedures.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in