Overslaan en naar de inhoud gaan

Open Universiteit geeft perroncolleges op digitale schermen Exterion Media

'Leren terwijl je wacht', is het idee van de nieuwe campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Perroncollege Open Universiteit
© Exterion Media
Miniatuurvoorbeeld
Perroncollege Open Universiteit
© Exterion Media

De Open Universiteit geeft zeven weken lang 'perroncolleges op de digitale schermen van Exterion Media. De schermen zijn te vinden op de perrons van de drukste NS stations van Nederland, waaronder in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Amersfoort. De campagne kwam tot stand in samenwerking met Exterion Media en ZIGT.

related partner content for mobile comes here

Met de campagne wil de Open Universiteit zijn naamsbekendheid vergroten, door de doelgroep colleges te geven over onderzoeken die normaal gesproken vaak binnen de kring van academici blijven. Elke week wordt er een ander onderwerp belicht, waaronder: ‘Hoe veilig is je gratis wifi-verbinding?’ en ‘Is goed leren ook een kwestie van biologie?’.

'Met de onderwerpen bestrijken we ons hele pakket aan wetenschapsgebieden', vertelt Marco Koolen, manager markt- en studentcommunicatie bij de Open Universiteit. 'De perroncolleges krijgen een vervolg op de website, waar we verdiepende content delen met de bezoeker. Ook verwijzen we hen daarbij naar de opleidingen die aansluiten op het thema en die we als Open Universiteit aanbieden.’

Doelgroep oververtegenwoordigd op station

De doelgroep van de Open Universiteit is oververtegenwoordigd op de NS stations. Daarbij is de gemiddelde wachttijd op de perrons 7 minuten. Het college op de digitale schermen duurt een minuut. Tussen de perroncolleges door draait er een aankondiging van 5 seconden. Om de campagne nog relevanter te maken wordt de uitzendfrequentie niet alleen verhoogd tijdens de spits, maar ook bij vertragingen van langer dan 5 minuten. Er is een koppeling gemaakt met de huidige dienstregeling van de NS.

Perroncollege Open Universiteit
Perroncollege Open Universiteit Exterion Media

Anton Kalle, marketeer bij Exterion Media: 'De campagne heeft alle belangrijke en flexibele aspecten van digital out-of-home. Het inzetten van verschillende video’s tot het draaien van dynamische content op de juiste locaties en het juiste moment.'Gjalt-Jorn Peters, universitair docent op de Open Universiteit (foto hierboven), trapte de campagne vorige week woensdag af met twee live colleges op Amsterdam CS. Het idee hiervan was om passanten op een laagdrempelige manier te laten luisteren en zo bekendheid rondom te campagne te creëren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in