Onlangs bij MSN TV probeerde ik de bij Google Zeitgeist opgedane visie van o.a. Yahoo! en Google te delen met vakgenoten. Dat deze bedrijven wel eens de rechten van films, tv series en muziek zouden kunnen kopen in de toekomst. En dat ze deze content dan op hun portals zouden kunnen gaan aanbieden, om hiermee 24/7 geld te mee te gaan verdienen, met advertising in het umfeld.
Mogelijk niet eens zo heel onwaarschijnlijk. Zeker niet als je beseft dat deze mediabedrijven al beschikken over: heel veel eyeballs, hoge advertising inkomsten, torenhoge beurswaardes, veel geld, visie en lef. En natuurlijk zijn deze bedrijven niet te beroerd om naast advertsing inkomsten ook veel geld te verdienen met het verkopen van deze content in the Long Tail: op dvd, psp, ipod video, instore, mobiel en meer.
Maar u raadt het vast al? Veel bobo broadcasters denken toch dat dit niet zo'n vaart zal lopen... Ach, misschien overschatten we de ontwikkelingen soms wel, en duurt het nog zeker 10 jaar?
Dat concurrentie toch steeds vaker uit onverwachte hoek kan komen, blijkt uit het patent #When:15:00:01Z" title="#When:15:00:01Z">Google Kiosk. Want voor je het weet, target Google straks uw tv commercial, viral commercial of video AdWords op digitale billboards bij u in de straat. Of instore.
Trends analyseren of het marketingvak bedrijven, ons beroep wordt er in ieder geval niet saaier op! Wat ik me soms afvraag is: Maar, wat nou als ontwikkelingen toch sneller blijken te gaan dan we zouden willen? Waar laten we straks alle digibeten dan? Zou er bij Madam Tussaud of 't Historische Museum nog genoeg plaats zijn...? Misschien kunnen we online alvast een plekje voor ze reserveren?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!