Global Media & Entertainment breidt per 1 september zijn digital out-of-home netwerk verder uit met de exploitatie van 66 digitale schermen langs de Nederlandse snelwegen. Hiermee neemt Global het volledige digitale netwerk van Hillenaar over.
De digitale snelwegmasten bieden een landelijke spreiding inclusief een prominente aanwezigheid in de vier grootste steden van Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.
Met deze strategische uitbreiding beschikt Global over alle belangrijke buitenreclameobjecten in Nederland. Van de bushokjes op straat tot aan de digitale schermen op tankstations, treinstations, in winkelcentra, winkelstraten, supermarkten en nu ook langs de Nederlandse snelwegen. Recent breidde Global het retailmedianetwerk uit door een samenwerking met Hema.
'Laatste belangrijke schakel'
'De snelwegmasten waren de laatste belangrijke schakel om alle toonaangevende vormen van buitenreclame aan te kunnen bieden', zegt managing director Eric Kip van Global. 'Adverteerders hebben nu de mogelijkheid de consument gedurende de hele reis vanuit huis tot de eindbestemming op het juiste moment te bereiken. Hiermee spelen we perfect in op de groeiende vraag naar buitenreclame als enige echte massamedium.'
Voor Hillenaar is de overname een logische stap, laat ceo Peter Heemskerk weten. 'Het is vooral in het belang is van onze adverteerders en de toekomst van ons portfolio. Door de exploitatie van onze objecten onder te brengen bij Global stellen we onze klanten in staat om nog beter hun doelgroep te bereiken en kunnen we verder focussen op het beheer van de masten.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!