'Like a girl' grote winnaar bij Facebook Awards

Leo Burnett wint Blue Award met Always 'Like a Girl'-campagne voor Procter & Gamble.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Facebook Awards zijn een erkenning voor het beste creatieve werk op Facebook en Instagram. Voor de editie van 2015 ontving Facebook ruim2700 inschrijvingen uit 160 landen.

De Blue Award - de hoogste eer bij de Facebook Awards - was dit jaar voor Leo Burnett en Procter & Gamble voor hun inspirerende Always &;Like a Girl&; campagne.

De &;Blue for Good Award&; - de beste campagne voor goede doelen of non-profit organisaties - ging zoals was te verwachten naar de ALS Ice Bucket Challenge. Een campagne die, aldus de jury, &;nieuwe standaarden heeft gezet met een groter bereik dan ieder ander evenement in de geschiedenis van Facebook, op het WK voetbal na. 

De complete lijst met winnaars vind je hieronder.

BLUE:

 - Leo Burnett Toronto, Chicago, London/Holler and Procter & Gamble (USA)
 

BLUE FOR GOOD:

- The ALS Association (USA)
 

GOLD WINNER COUNTRIES:

Integrated/Facebook for Good: USA

De  campagne, gemaakt door R/GA in opdracht van deAdCouncil. Doel van de campagne was mensen de ogen te openen voor (onbewuste) vooroordelen.
 

Integrated/Facebook for Good: USA

Om Under Armour&;s uber mannelijke imago bij te stellen, bedacht Droga5 de “&; campagne, een uitdaging aan vrouwen om verwachtingen te overtreffen en kritiek van buitenaf te negeren.
 

Media: Polen

Om buzz te creëren voor de Poolse vliegmaatschappij LOT in de media, bedacht DDB&tribal Warchau een campagne om de mensheid bij elkaar brengen. En wel door . De positie van de vliegtuigen was online te volgen, zodat iedereen wist wanneer de mistletoe boven zijn of haar hoofd hing.
 

Social Technology: Oostenrijk

LA Red kreeg opdracht van Kia om te zorgen dat de pro_cee’d GT, het eerste high-performance model in het assortiment, de aandacht zou krijgen van de doelgroep (door Kia omschreven als jong, dynamisch en mannelijk). Het bureau bedacht een  die de de belangrijkste karakteristieken van de pro_cee’d GT (dynamiek, sportiviteitm innovatie) reflecteert . 

New Frontier: Lebanon

Leo Burnet Beiroet werkte samen met vrouwenrechtenorganisatie Kafa aan een , die mannen en vrouwen in Libanon uitnodigde om een Rode Duim te posten als steunbetuiging aan een wetsvoorstel tegen huiselijk geweld. Meer dan twintigduizend rode duimen werden verzameld en de wet is aangenomen.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie